Neler yeni

HOŞ GELDİNİZ.. DONANIM DESTEK DRIVER ANAKART PROGRAM WINDOWS MacOS LINUX

Formumuzdan Yararlanmak İçin Lütfen Üye Olunuz..

AMD, Anti-Lag 2.0 gecikme azaltma işlevini tanıttı

Smartsis Çevrimdışı

Smartsis

Donanım Destek
Yönetici
** Bilişim Uzmanı **
8 Haz 2024
8,510
4,325
3,424
1718511929875.png

Şubat ayında AMD, Anti-Lag+ özelliğini sürücüden kaldırmak zorunda kaldıktan sonra yeniden tasarlayacağını ve geri getireceğini vaat etmişti. Bu özellik, çeşitli çok oyunculu oyunlardaki hile karşıtı yazılımlar tarafından yanlış algılandığı için kaldırılmıştı. Geçtiğimiz günlerde AMD, Anti-Lag+ özelliğinin yeni adıyla, Anti-Lag 2 olarak geri döndüğünü duyurdu.

Anti-Lag+ ve FSR3 Teknolojisi​

İlk olarak Anti-Lag+ özelliği, oyun performansını artıran FSR3 teknolojisi ve HYPR-RX özellikleriyle birlikte tanıtılmıştı. Anti-Lag+, oyunlarda gecikmeyi azaltmak için tasarlanmıştı ve sürücü seviyesinde çalışarak oyunun kendisine entegre edilmesine gerek kalmadan çalışıyordu. Ancak, bu özellik bazı çok oyunculu oyunların hile karşıtı sistemleriyle çakıştı ve kullanıcıların banlanmasına neden oldu.

Hile Karşıtı Sistemlerle Çakışma Sorunu​

Counter-Strike 2, Call of Duty: Modern Warfare 2, PUBG ve Apex Legends gibi popüler oyunlarda Anti-Lag+ kullanımı, oyuncuların banlanmasına yol açtı. Bunun nedeni, Anti-Lag+ teknolojisinin, gecikmeyi azaltmak için kare senkronizasyonunu iyileştirirken oyun koduna müdahale etmesiydi. Bu müdahale, hile karşıtı yazılımlar tarafından şüpheli olarak algılandı ve Anti-Lag+ hile aracı olarak tanımlandı.

Anti-Lag 2'nin Geri Dönüşü​

AMD, Anti-Lag+ özelliğini sürücüden kaldırdıktan sonra, tamamen yeni bir teknoloji olan Anti-Lag 2'yi duyurdu. Yeni Anti-Lag 2, öncekinden farklı olarak doğrudan oyuna entegre edilmeyi gerektiriyor, bu da hile karşıtı yazılımlarla uyumlu olmasını sağlıyor. Bu yeni teknoloji, orijinal Anti-Lag gibi çalışacak.

Valve İle Ortaklık ve İlk Uygulama​

Anti-Lag 2, Valve'in desteğiyle geliştirildi. Valve'in oyunları, Anti-Lag+ ile ilk sorun yaşayanlar arasındaydı. İki şirket arasındaki işbirliği, kullanıcıların Anti-Lag 2'yi kullanırken banlanmasını önlemeyi ve özelliğin doğru çalışmasını sağlamayı hedefliyor. AMD'nin blogunda belirtildiği gibi, yeni teknoloji kare senkronizasyonunu iyileştirerek işlemci ve sürücü tarafından yönetilen frekanslarla daha iyi bir uyum sağlıyor.

Daha Geniş Donanım Desteği​

Anti-Lag 2, daha fazla grafik mimarisi destekliyor ve Radeon RX 5000, RX 6000 serisi ekran kartları ve Ryzen 6000 serisi entegre grafik birimleri üzerinde çalışıyor. Önceki Anti-Lag+ yalnızca RDNA 3 mimarisi ile uyumluydu.

Önizleme Sürümünde Kullanılabilirlik​

Şu anda Anti-Lag 2, AMD Software: Adrenalin Edition 24.5.1 for Anti-Lag 2 Technical Preview sürümü içinde kullanılabilir. Bu, yeni yazılımın tam sürümü değil. Yeni özellik şu anda yalnızca Counter-Strike 2 oyununu destekliyor ve bu oyun için gerekli güncelleme zaten yayınlandı.

Anti-Lag 2'nin Aktif Edilmesi ve Destek​

AMD, Anti-Lag 2'nin Counter-Strike 2'nin ek grafik ayarlarında varsayılan olarak etkinleştirileceğini belirtti. Herhangi bir sorun yaşanması durumunda, kullanıcıların AMD Software: Adrenalin Edition içindeki geri bildirim formu aracılığıyla destek alması öneriliyor.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape5
shape6
Üst