- 8 Haz 2024
- 8,520
- 4,325
- 3,424
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Apple Vision Pro’nun daha uygun fiyatlı bir versiyonu, teknoloji devinin karma gerçeklik dünyasındaki hamlesinde yeni ilgi odağı haline geldi. Kısa bir süre önce Apple’ın doğrudan halefi üzerindeki çalışmalarını durdurduğu bildirilmişti. Ancak Apple, yıllardır bu uygun fiyatlı versiyon üzerinde çalışıyor olmasına rağmen, ürünün temel özelliklerini koruyarak maliyetini düşürmek konusunda büyük bir zorlukla karşılaşıyor. Bu durum, teknoloji meraklılarının dikkatini daha da çekiyor ve Apple’ın bu engeli nasıl aşacağı merak konusu olmaya devam ediyor.
Apple’ın uygun fiyatlı Vision Pro modelinin fiyatının 1.500 ila 2.000 dolar arasında olması bekleniyor ve ürünün orijinal olarak 2025 yılında piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Daha önce, Apple Vision Pro’nun daha ekonomik bir versiyonunun 1.500 ila 2.500 dolar arasında fiyatlandırılacağı bildirilmişti. Ancak Bloomberg’den Mark Gurman’ın “Power On” bülteninin son sayısında yapılan güncelleme ile adı açıklanmayan cihazın kod adının N107 olduğu ve 2025 yılında piyasaya sürüleceği belirtiliyor. Apple’ın orijinal lansman planları, 3.499 dolarlık bir cihazın resmen piyasaya sürülmesinden sonra hiç değişmedi. Ancak Apple, maliyet düşürme gibi muhtemel zorluklarla karşı karşıya kalarak lansman zaman çerçevesini zorlayabilir. Bu gelişmeler, Apple hayranları arasında büyük heyecan yaratıyor çünkü şirketin karma gerçeklik stratejisi hakkında daha fazla detay ortaya çıkmaya başlıyor.Apple, kritik özelliklerden ödün vermeden düşük maliyetli Apple Vision Pro’nun fiyatını düşüremiyor gibi görünüyor. Daha önce şirketin bileşen maliyetlerini azaltmak için Mac yonga setinden iPhone’a geçiş yapmayı, daha düşük çözünürlüklü ve ekonomik bir ekran kullanmayı, daha az kamera ve EyeSight gibi özelliklerde eksiklikleri araştırdığını bildirmiştik. Bu bağlamda Gurman, bu seçeneklerin hala Apple’ın maliyet azaltma stratejileri arasında olduğunu, ancak bu değişikliklerin kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyebileceğini ve daha az kullanıcının uygun fiyatlı modeli tercih etmesine neden olabileceğini ifade etti.
Gelecekteki alıcıların üzerindeki mali yükü azaltmanın başka yolları da var, ancak bu seçeneklerin hiçbiri ideal değil. Örneğin, bir prototip daha pahalı versiyona kıyasla daha dar bir görüş alanına sahip. Şirket ayrıca yakında çıkarılacak olan başa takılan giyilebilir cihazı bir Mac veya iPhone’a bağlı hale getirmeyi de düşünüyor. Bu yaklaşım, Apple’ın daha ucuz cihazı tamamen bağımsız hale getirmek için gereken işlem gücü ve bileşenlerden tasarruf etmesini sağlayacak, ancak başka bir Apple ürününe bağlı kalmak pek olumlu bir senaryo değil.
Şirket, bu engellerle mücadele etmek için zamanı olduğunu biliyor. Mühendislerden oluşan yetenekli ekip, iç çatışmalara rağmen hala tek bir amaca odaklanmış durumda: Dünyanın en iyi tüketici odaklı ürünlerini yaratmak.