- 8 Haz 2024
- 8,520
- 4,325
- 3,424
Apple oyun konusunda işleri büyütüyor. Yeni güncelleme ile Mac oyun bilgisayarı olma yolunda emin adımlar ile ilerliyor. Windows üzgün.

Mac oyun bilgisayarı olma yolunda rüzgarı arkasına aldı. Andrew Tsai, Game Porting Toolkit 2’nin gücünü kullanarak Ratchet & Clank: Rift Apart’ın M3 Max işlemcili bir sistemde etkileyici kare hızlarına ulaşabileceğini gösterdi. X platformunda yayınlanan kısa bir video, oyunun 1080p çözünürlükte, tüm görsel ayarlar maksimumdayken bile 100+ FPS hızında çalıştığını ortaya koyuyor. Videoda ekranın sağ üst köşesinde yer alan performans sayacı ve grafikler, oyunun bellek kullanımının 15GB’a yaklaştığını ve GPU belleğinin yaklaşık 11GB tükettiğini gösteriyor.
M3 Max işlemcili sistemlerin en büyük avantajlarından biri, birleşik RAM mimarisi sayesinde sistem belleği ve GPU belleğini aynı şekilde kullanabilmesi. 36 GB RAM kapasitesi ile M3 Max, kullanıcıların grafik ayarlarını maksimum seviyelere çıkarabilmesine olanak tanıyor. Bu, Ratchet & Clank: Rift Apart gibi görsel olarak yoğun oyunlar için büyük bir avantaj sağlıyor.
Mac oyun bilgisayarı gibi!
Ratchet & Clank: Rift Apart’ın PC sürümü, özellikle 8GB VRAM’e sahip RTX 3070 ve RTX 3070 Ti gibi GPU’larda birçok performans sorunu yaşatıyor. Hatta 12GB GDDR6X framebuffer’a sahip RTX 3080 Ti bile, oyunun ayarlarını maksimuma çıkardığında ve daha yüksek çözünürlüklerde oynatmaya çalıştığında zorlanıyor. Bu da M3 Max’in birleşik RAM yapısının, geleneksel GPU’lara göre nasıl avantaj sağladığını açıkça gösteriyor.M3 Max’in en son Apple Silicon serisinin bir parçası olarak Game Porting Toolkit 2 ile neler başarabileceğini görmek oldukça heyecan verici. Özel grafik işlemcileri, ham performans açısından hala belirli avantajlara sahip olsa da, M3 Max’in geniş birleşik RAM kapasitesi, geliştiricilere büyük bir esneklik ve performans artışı sağlıyor. Bu, Apple’ın oyun dünyasında daha güçlü bir oyuncu haline gelmesine olanak tanıyor.
Sonuç olarak, Game Porting Toolkit 2 ile birlikte M3 Max, yüksek performanslı oyun deneyimleri sunmak için önemli bir adım atmış durumda. Bu, özellikle grafik ve bellek kullanımının yoğun olduğu oyunlar için büyük bir avantaj sağlıyor ve Apple’ın oyun sektöründeki varlığını güçlendirmeye devam ediyor.