- 8 Haz 2024
- 8,510
- 4,325
- 3,424

Yapılan onca iyileştirmeye rağmen AMD FSR 3.1, görüntü kalitesi açısından NVIDIA DLSS 3.7 ve Intel XeSS 1.3 gibi teknolojileri hâlâ yakalayamadı.

DF Direct Weekly yayınının son bölümünde konuşan Digital Foundry’deki uzmanlar, AMD’nin yeni FSR sürümünü deneyimleme fırsatı bulduklarını söyledi. Görüntü kalitesine yönelik iyileştirmeler yapıldığına değinen uzmanlar, tüm bunlara rağmen yine de FSR 3.1’in, NVIDIA DLSS ve Intel XeSS teknolojilerinden bir hayli uzak olduğunu vurguladı. Sebebinin ise FSR teknolojisinin piksel kenarlarını yumuşatmaya çalışmasından kaynaklı olduğunu sözlerine eklediler.
Horizon Forbidden West gibi hareketli oyunlarda ise FSR’den kaynaklanan çamurlaşmaya diğer oyunlara nazaran daha çok rastlıyoruz. Hâliyle bu tip oyunlarda FSR’nin kusurları gözümüze daha çok batıyor.
AMD FSR 3.1 ile henüz düzeltilememiş olan bu sorunlar, MxBenchmark PC tarafından hazırlanan karşılaştırma videosunda çok net bir şekilde görülüyor. Bunlara ek olarak AMD FSR’de yapılan en önemli değişikliğin, Frame Generation’ı tüm kartlarda kullanma imkânı olduğu söyleniyor. Normalde NVIDIA’nın RTX 4000 serisinden önceki kartlara destek vermediği bu özellikten yararlanamayan kullanıcılar, FSR sayesinde bundan mahrum kalmıyor.
AMD FSR 3.1 Mart ayında duyurulmuştu. Amerikalı mikroçip şirketinin FSR’yi bir adım daha öne nasıl taşıyacağı ise merakla bekleniyor.