Japonya, ülkenin kargo taşımacılığını sürücülerden ve zararlı emisyonlardan kurtarmayı planlıyor
Japonya'nın büyük şehirleri, sıfır emisyonlu otomatize lojistik hatlarıyla birbirine bağlama planları yapıyor. Bu hatlar, milyonlarca ton yükü sessiz ve verimli bir şekilde taşıyabilirken, aynı zamanda yollardaki kamyon trafiğini azaltacak.
2034 Yılına Kadar Tokyo ve Osaka Arasındaki İlk Hat Tamamlanacak
Japonya'nın İnşaat, Altyapı, Ulaştırma ve Turizm Bakanlığı'nın uzman grubu, geçen hafta Tokyo ile Osaka arasındaki ilk hattın tamamlanması planlarıyla ilgili ara bir rapor yayınladı. Bu proje, nüfus azalmasıyla karşı karşıya kalan Japonya'nın iş gücü sorunlarına çözüm bulmayı amaçlıyor.
İlk Logistik Hattı ve Taşıma Kapasitesi
Tokyo ve Osaka arasındaki ilk lojistik hattı, 25.000 kamyonun taşıyabileceği miktarda küçük yükleri taşıyabilecek kapasitede olacak.
Otomatik Taşıma Sistemleri ve Altyapı Planları
Proje, 2034 yılına kadar tamamlanması planlanan otomatik taşıma sistemleri üzerine odaklanıyor. Bu sistemler, 500 kilometrelik konveyör bantlarının veya yolların altında kazılmış tünellerin kullanımını içerebilir.
Finansman ve Çevresel Etkiler
Önerilen 500 kilometrelik tünel projesinin maliyeti 23 milyar dolar olarak hesaplanmıştır. Bu projenin finansmanı için özel şirketlerden destek talep edilmiş ve projenin sera gazı emisyonlarını azaltarak lojistik sorunları çözmeye yardımcı olması beklenmektedir.